Saturday, January 29, 2011

From K.Lumpur to K.Terengganu.

Trip to back hometown is awesome.haha.more funny but tired.
Sani ekspress bring us to our destination-KUALA TERENGGANU.yes,hometown.
UM,UKM,UiTM and UPSI..'one bus,one destination,one malaysia'.
theme : red and black.

7.00pm-i'm waiting for Epul(puteri sani) and Kiroh from shah alam.DAMN,lama giler diorg nak smpai.last2 Alwanie come first to me with her Islamic friend..one hour waiting them,sampailah mereka..then,mcna & konie pula lambat,sibuk nak pakai baju and tudung batu bata permata dia..OMG,bus not waiting for us. Dalam nak cepat,kita ambil gambar dulu..=)
9.15pm-take the KTM and straight to hentian putra.(alwanie silap platform,konie masuk dalam locker).KTM pun lembap mcm siput..tunggu KTM mcm tunggu pijoe makan nasi..tapi sambil menyelam minum air,sambil tunggu KTM,kita tangkap gambar lagi..=)

UITM.UM.UKM.UPSI.



10.10pm-Bus bertolak(nasib baik sempat kalau x konie aku kerat 27)..Masing2 cari tempat duduk dan aku memilih untuk duduk di single seat untuk keselesaan..Riuh rendah sekejap bila mereka2 nie masuk jer dlam bus..siap gtau kat driver yg pkai baju bertemakan sani ekspress.Seat bawah mcm duk dalam ekzos bus..sampai zack muntah2(bukan pregnant)..kodin baca doa selamat perjalanan..amin..yahoooo,balik kampung..
macam biasa,masa bergambar.=)
1 BAS.1DESTINASI.1MALAYSIA.



dan syerah memulakan operasinya mengutip duit...haha..kaya dia skejap..dgn memberikan tagline..NO MONEY.NO TICKET..semua akur dan trus byar duit ticket kat dia...haha..nie wajah legembiraan dia bersama hasil kutipannya...


memang havoc and kecoh jgk sekejap dlm bus..(bunyi suara2 SENGAU,alwani membebel,konie n mcna ketawa macam bunyi tayar bus)..then,masing2 buat hal sendiri..at the same time,saya smpat jgk interview diorg nie,about their feeling bila naik bus Sani ekspress....hahaha..


1.00pm-kenapalah aku tak leh tidur nie,sdgkan mcna dah dibuai mimpi indah(mimpikan teruna tuan mandak)..konie berdengkur bkn main kuat lagi,kalah bunyi enjin bus..syerah pula lentok dah atas bahu kodin..aku jer masih x terlelap kerana LAPAR..
Dalam kebosanan tunggu bus berhenti,aku pun snap lah gmbr mereka2 yg sedang lena diulit mimpi..dan diiringi lagu Selamat Malam by Faizal Tahir..hehe..
2.00pm-dan akhirnya,bus berhenti..dah aku berlari2 mencari makanan...
makan dan makan dan makan...
then,perjalanan diteruskan..akhirnya nampaklah.pintu gerbang my beloved hometown.TERENGGANU.
aku dpt tidur.yesss..dah aku terkejut bila mendengar suara Epul menjerit awww..awww..kerana driver bus tersasar di tempat Epul nak berhenti.haha.kesian Epul..bye2 Epul,jumpa lagi..bye2 semua,jgn lupa dtg umah aku(kata Epul dalam versi sengau.haha.)

4.55pm-Finally...home sweet home..

Love,
SAFUWAN MOHD SAIDI.

2 comments:

  1. bace dialog hk mg tulis sorang2 tu mcm awok ye hk kate sdiri...saboh ngat ngan karakter masing2..mmg patot r mg amik mascomm pon.bace blog mg lg best dr bace blog aku sdiri...hahahahahahaha

    ReplyDelete