Tuesday, January 25, 2011

Kembali ke Zaman Budak2.

hello,
tiba2 aku teringatkan zaman budak2 yg telah pun berlalu..macam nak kembali semula ke zaman bergelar budak2..time nie lah macam2 aku teringatkan kenangan manis semasa jadi budak2...yer lah,zaman budak lah paling best dlm hidup aku..hari nie,aku nak citer skit,XTVT dan HOBI aku semasa budak2 dulu..since aku tadika lah hinggalah darjah 6..di mana,kalau zaman tue,aku panggil zaman permainan..

Bola Selipar - nie one of games yg aku suka main time petang2..selalu main depan umah dgn kazen2 aku jer..dulu,dpn umah ada padang luas..

Bola Tin - nie memang feveret game aku time budak2..main game nie sgt happening dan fun..kalau sekali,satu kampung join..dah macam pesta..skrg pun rindu giler nak main tapi dah besar kan..nasib baik ada generasi kat kg aku yg still main game nie..kalau aku balik kg,mesti ada budak2 yang main..
Memancing - aku nie bukan suka memancing pun,tapi suka ikut kawan2 aku pergi memancing kat paya(baruh)..aku suka tgok bila diorg dpt pancing ikan.haha

Melastik : haha..nie xtvt paling jahat aku suka buat time budak2..aku bukan melastik burung tapi melastik kucing,ayam,lembu..haha..pernah sekali,aku silap lastik tingkap rumah org,nasib baik aku sempat lari..hehe..
Masak-masak - Apa?korg ingat perempuan jer boleh main masak2...aku pun join ape..haha..seronok main masak2 nie..selalu,aku main dgn kakak dan kazen perempuan aku..haha..kitorg masak guna tempurung jer..time tue kuali mak guna..

Patung Kertas - HAHA..nie lagi satu hobi pelik aku time budak2 dulu..aku suka kumpul koleksi patung kertas..haha..alah,20 sen jer..pastu dpt mcm2 jenis persalinan patung tue..ada jgk yang kazen prempuan aku kasi free kat aku..sekarg nie dah x lah..dulu2 jer..

Lompat Tali / Getah - nie paling best..boleh sihatkan jantung..yg nie,game paling femes kat kg aku time aku budak2..kitorg main guna tali yg ikat lembu tue..haha..bkn budak2 jer,mak cik2 pun ada join skali..memang enjoy giler..ingt lagi lagu yg kenan nyanyi then kena buat gaya skali.."jenab,jenab junjung selipar.jenab2 cium selipar"..haha..kalau kat sekolah,aku bawak getah main game nie dgn classmates..main masa rehat,kat belakang class..haha..best giler kot..
Mandi Sungai - dulu2,aku slalu mandi sungai time darjah 6,lepas buat homework dgn kawan2..sungai tue dkt jer dgn umah aku..tapi skrg aku dah x mandi dan x nak mandi sungai lagi since aku tahu yg ada buaya dlm sungai tue..tapi mandi sungai seronok kot..

Mengaji - main2 jugak,tapi ngaji aku x lupa yer..hehe..kalau x pergi mengaji,konfem kena marah dkt ayah ngan mak..aku dulu mengaji kat belakang rumah jer..tok guru aku ada lagi,tapi garang kot...hehe..lepas skolah,terus pergi mengaji sebab nak balik awal tgok citer Rosalinda..haha..

Sailormoon - Nie kartun feveret aku time budak2 dulu..haha..hari2 tgok citer nie sblum pergi skolah..skolah sebelah ptg time tue,so dpt lah tgok..kat dlm pulak class slalu buat post-moterm pasal citer dgn kawan2 aku..ingt lagi,sorg kawan aku nie,suka lukis kartun nie dlm buku tulis dia..lawa jgk lerrr..skrg citer nie x der dah kt tv..=(

Anak2 Sidek - nie pulak komik feveret aku..dulu2,suka sgt baca komik nie..pergi beli buku nie kat kedai..pernah sekali ayah aku belikan untuk aku sebab dpt no.1 dlm class.hehe..kat tv pun x pernah miss tgok citer nie..

Tanglung Tin - Nie xtvt kitorg time bulan puasa..buat tanglung dgn tin kosong..haha..kreatif kan..masa parent pergi tarawikh, kitorg pulak berjalan2 dalam kmpung bwak tanglung nie sorang satu..haha..siap nyanyi lagu2 raya lagi..
Sekolah - sekolah paling best.ramai kawan2..darjh 1 ayah hntar dgn motor,darjh 2-3,naik van..drjh 4-6 barulah naik basikal pergi sekolah..hehe..tapi zaman skolah rendah lah paling best skali..
Berkhatan - lepas jer berkhatan.say bye2 to zaman budak2..huhu..dah bersunat,dan jadi remaja pas2 masuk form 1..so,x boleh dah nak jadi budak2 balik...apapun zaman budak2,sentiasa menjadi ingatan dan kenangan sepanjang masa..


bye2,budak2.

Love,
SAFUWAN MOHD SAIDI.










4 comments:

  1. bye bye juga lah gan zaman kanak2 hehehe

    ReplyDelete
  2. hhahahaa

    jadi la crite Budak2 mu mir...

    main bola lipa + main masak2 best uu..

    knpe tak de main kawen2 n main berlakon2?? buka ke mu suke main mase kecik2 dulu...heee.... ^___^

    ReplyDelete
  3. hahaha...
    serius rindu giler zaman budak2..
    haha.ingt lagi kalau g umah mg,konfem kena berlakon..
    then,dulu kita suka main lompat tikus kat umah toki.

    ReplyDelete
  4. Iye la tu,, zaman budak2 dlu mang best,,,

    ReplyDelete